معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ائمه جمعه و روحانیون ظرفیت ارزشمندی است که باید بیش از پیش در فرآیند تعلیم و تربیت به کار گرفته شوند

معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ائمه جمعه و روحانیون ظرفیت ارزشمندی است که باید بیش از پیش در فرآیند تعلیم و تربیت به کار گرفته شوند.

به گزارش نودان آنلاین؛ مجید احمدی در سفر به شهرستان کوه چنار با حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم امام جمعه شهرستان کوه چنار دیدار و گفتگو کرد.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس در این دیدار گفت: در حوادث اخیر دشمن جبهه خود را در مدارس ایجاد کرده بود اما هوشیاری قشر فرهنگی و دانش آموز موجب شکست دشمن شد، وی افزود: شاید غفلت و یا کم کاری و یا عدم روشنگری ما در تعامل با دانش آموزان موجب برخی ناهنجاری ها شد.

وی ادامه داد: اوقات فراغت تابستان مناسبی تا آموزه های اسلامی و انقلابی و ارزش های ملی به دانش آموزان ارایه شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: ارتباط معنوی ما با دانش آموزان می تواند از بسیاری مشکلات رفتاری و ناهنجاری پیشگیری کند.

وی اضافه کرد: فارس تنها استانی که برش استانی سند تحول بنیادین را تدوین ارائه کرده است.

احمدی افزود: در فرآیند جذب نیروهای جدید شاخص، انقلابی بودن و در تراز نظام تعلیم و تربیت اسلامی بودن را مجدانه پیگیری می کنیم.

امام جمعه شهرستان کوه چنار نیز در این دیدار با تقدیر از سفر معاون مدیر کل و هیئت همراه به آن شهرستان، اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش دستگاهی مواد و از ارکان نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: دستگاه آموزش و پرورش در برهه‌ای از زمان مورد غفلت قرار گرفت و لذا اگر ما امروز آسیب‌هایی را در جامعه مشاهده می کنیم نتیجه ای توجهی به این نهاد زیربنایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم تصریح کرد: عدم ثبات مدیریت ها در آموزش و پرورش آسیب هایی را برای فرآیند تعلیم و تربیت، در پی خواهد داشت.

وی افزود: برخی اوقات سلیقه ای عمل کردن در انتصابات نظام تعلیم و تربیت را با چالش مواجه می کند.

امام جمعه شهرستان کوه چنار خاطرنشان کرد: امید به زندگی در بین نوجوانان امری مهم و ضروری است که باید برای تقویت آن برنامه ریزی کنیم

وی اظهار: در آموزش و پرورش باید سعی کنیم در اجرای طرح ها و برنامه ها از آزمایش و خطا خودداری کنیم.

حجت الاسلام شهیم اذعان کرد: انجام طرح های آزمایشی در نظام تعلیم و تربیت عقبه علمی کشور را آسیب زا می کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه حرف اول را فکر می زند، اضافه کرد: افکار ما نباید در حوزه تعلیم و تربیت ایستا باشد بلکه باید با رویکرد تحولی برنامه ها را تدوین و اجرایی کرد.

گفتنی است در این سفر،آرش شیروانی؛ معاون مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ، سید اسماعیل حسینی؛ رییس اداره ارزیابی عملکرد ،علی خواجه نژادیان؛ رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و ابراهیم میرشکاری؛ کارشناس مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز حضور داشتند.

  • نویسنده : علی دهداری