حجة الاسلام والمسلمین شهیم: مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری یک جشن بزرگ برای خودمان و یک الگوی حقیقی در حکمرانی مردم سالاری برای دنیاست/ وظیفه مجموعه نماز جمعه کار در عرصه های مختلف اعتقادی،فرهنگی و اجتماعی است.

حجه الاسلام والمسلمین شهیم: مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری یک جشن بزرگ برای خودمان و یک الگوی حقیقی در حکمرانی مردم سالاری برای دنیاست/ وظیفه مجموعه نماز جمعه کار در عرصه های مختلف اعتقادی،فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان کوه چنار،حجه الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های ۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس گفتند: رهبر معظم انقلاب با بصیرت مثال زدنی خودشون در شناخت موضوعات و مسائلی که گریبان گیر جامعه است در جمع نمایندگان،بار دیگر این نکته را متذکر شدند بحث نفوذ و فتنه انگیزی دشمنان علیه نظام و مسئولان در این دیدار مطرح شد.

این عملیات که از تاکتیک های دشمن برای ایجاد نفاق بین ملت و حاکمیت در بزنگاه های مختلف مورد استفاده قرار گرفت متاسفانه برای تشدید اختلافات بین ارکان نظام هم می بینیم.

گاهی نفوذ حاصل به حدی که ما می بینیم بین صاحب نظران سیاسی اجتماعی در بعضی از تریبون های مختلف ابراز نظر می کنند و حرف دشمن را مطرح می کنند،بدون توجه به منبع اصلی، دشمن با ایجاد موج های رسانه ای منفی و سازمان یافته به منظور ایجاد ناامنی و سردرگمی در مخاطب به دنبال این است که نشان بدهد رهبران سیاسی و نظام نسبت به نظرات و خواسته های اجتماعی مردم بی توجه هستند و هر کسی به دنبال سهم قدرت خودش هست. بعضی همین را مطرح می کنند.

حجه الاسلام والمسلمین شهیم راه مبارزه با تاکتیک ها و موج های رسانه ای دشمن را اینطور بیان کردند: اولین مسئله این است که فریب تاریخ سازی ها را نخوریم،مشارکت عموم مردم، اعتنا به حقوق مردم و حق مشارکت مردم در حاکمیت و این منحصر به دموکراسی غربی نیست. تنها کشوری که نظامی سیاسی خودش را از اساس با همه پرسی، رفراندوم سرکار آمد انقلاب و جمهوری اسلامی است. اکثر حکومت های دنیا به این شکل اند یا سلطنتی اند و فامیلی اند، چندتایی هم که با انقلاب آمدند، اینا هم هیچ کدامشون هیچ کدام از این انقلاب ها نه چین نه روسیه و حتی فرانسه بعد از انقلاب رفراندوم نگرفتند. فقط امام امت است در انقلاب اسلامی این حق بشری رو به رسمیت عینی تبدیل کرد که فقط مخصوص نظام اسلام جمهوری اسلامی است.

ایشان با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری گفتند: مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری یک جشن بزرگ برای خودمان و یک الگوی حقیقی است در حکمرانی مردم سالاری دینی برای دنیا، وقتی که تنفیذ حکم ریاست جمهوری صورت می گیرد از سوی رهبری معظم، در حقیقت اعتماد بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست شخصی است که انتخاب مردم است در قوه مجریه،رئیس جمهوری که می خواهد در جایگاه قوه مجریه قرار بگیرد، تصمیم و تصمیماتی را می خواهد اخذ بکند، اقداماتی رو می خواهد انجام بدهد این از شئون ولایت است و خودش که نمی تواند این کار را بکند باید ولی زمان این مشروعیت را به او بدهد اجازه بدهد یا اذن قبل می خواد یا اذن لاحق می خواد که یه اتفاقی بیفتد و اینا مشروعیت ندارد شرع است. امور اجرایی جامعه از جمله شئون ولایت است و الا این از شئونات ولی است که باید در امور اجرایی از باب ولایتش امر کند و اجرا شود اما این در انقلاب اسلامی به صورت دموکراسی است.

حجه الاسلام شهیم با اشاره به برخی شبهات و هجمه هایی که در جامعه بر علیه نظام و انقلاب اسلامی به وجود دارد اینطور بیان کردند که: امروز متدینین اشراف کامل داشته باشند اگه شبهه ای آمد زود پاسخ بدهند، نگذارید در جامعه خدای نکرده بیایند اول شاخص، دوم شخصیت،سوم تشخیص و چهارم ترور شخص را انجام بدهند.

اگر عمر سعد موفق شد در شهادت حضرت سیدالشهدا،جمله ای که شمر به وهب مسیحی تازه مسلمان شده می گوید این است که حسین از دین خارج شده است کشتن او مباح است. اول صبح در جنگ تن به تن که وهب به میدان آمده است،جمله ای که شمر می گوید این است. اینجاست که باید ما امروز بیدار باشیم.نکند این مسمومیت هایی که گاهی می آید و می خواهد اعتقاد جامعه رو متزلزل بکنند، گریبان جامعه ما رو بخواهد بگیرد.

  • نویسنده : روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان کوه چنار