۱۶۷ نماینده مجلس درخواست لغو مصوبه کمیسیون مشترک و بازگشت «طرح صیانت» به صحن علنی مجلس را امضا کرده‌اند که از میان ۱۸ نماینده استان فارس در مجلس، نام ۶ نفر در این فهرست دیده نمی‌شود؛ نمایندگانی که به نظر می‌رسد به رغم خواسته اکثریت موکلان‌شان، برای تصویب این طرح، آنقدر عجله دارند که حتی به طی شدن مسیر عادی قانون هم قانع یا دست‌کم مقید نیستند

۱۶۷ نماینده مجلس درخواست لغو مصوبه کمیسیون مشترک و بازگشت «طرح صیانت» به صحن علنی مجلس را امضا کرده‌اند که از میان ۱۸ نماینده استان فارس در مجلس، نام ۶ نفر در این فهرست دیده نمی‌شود؛ نمایندگانی که به نظر می‌رسد به رغم خواسته اکثریت موکلان‌شان، برای تصویب این طرح، آنقدر عجله دارند که حتی به طی شدن مسیر عادی قانون هم قانع یا دست‌کم مقید نیستند.

اما در این میان، جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس که این روزها نام او به عنوان تنها مخالف طرح صیانت در کمیسیون مشترک، بر سر زبان رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی افتاده است، تکاپوی زیادی در مخالفت با تصویب این طرح -دست‌کم در کمیسیون مشترک- به کار گرفته است.

این نماینده روز گذشته در صفحه شخصی خود در توئیتر، اسامی ١۶٧ نماینده‌ای را که درخواست بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس را مطرح کردند، منتشر کرده است.

مطابق این فهرست، از مجموع ۱۸ نماینده استان فارس در مجلس یازدهم، نام ۱۲ نفر به چشم می‌خورد.

از مجموع چهار نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس، نام‌های علیرضا پاک فطرت، جعفر قادری و روح‌الله نجابت در فهرست دیده می‌شود.

در دیگر حوزه‌های انتخابیه استان فارس نیز امضای جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان؛ حسین حسین‌زاده، نماینده لارستان، خنج، گراش و اوز؛ محمدرضا رضائی کوچی، نماینده جهرم و خفر؛ رحیم زارع، نماینده آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان؛ فرهاد طهماسبی، نماینده نی ریز، استهبان و بختگان؛ محمدجواد عسکری، نماینده داراب و زرین‌دشت؛ محمدمهدی فروردین، نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین؛ حجت اله فیروزی، نماینده فسا؛ و سید موسی موسوی، نماینده لامرد و مهر، ثبت شده است.

اما در میان نمایندگانی که این درخواست را امضا نکرده‌اند نام ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز و زرقان در مجلس دیده نمیشد.

همچنین عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده سروستان، کوار و خرامه؛ مسلم صالحی، نماینده اقلید؛ فریدون عباسی دوانی، نماینده کازرون و کوه چنار؛ و محسن علیزاده، نماینده سپیدان و بیضا دیگر نمایندگانی از استان فارس بودند که این درخواست را امضا نکرده‌اند.