به گزارش نودان آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ڪازرون و ڪوهچنار در مجلس یازدهم، با پیگیری های مستمر و پیش از شروع مسوولیت دڪتر فریدون عباسی دوانی نماینده جدید این حوزه انتخابیه، به زودی گمرڪ در ڪازرون مستقر خواهد شد. در همین راستا با حضور مدیرڪل گمرڪ‌های استان فارس به نمایندگی از […]

به گزارش نودان آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ڪازرون و ڪوهچنار در مجلس یازدهم، با پیگیری های مستمر و پیش از شروع مسوولیت دڪتر فریدون عباسی دوانی نماینده جدید این حوزه انتخابیه، به زودی گمرڪ در ڪازرون مستقر خواهد شد.

در همین راستا با حضور مدیرڪل گمرڪ‌های استان فارس به نمایندگی از رییس ڪل گمرڪ ایران، نماینده جدید ڪازرون و ڪوهچنار، امام جمعه، فرماندار ڪازرون و جمعی از مسوولین از منطقه ویژه اقتصادی ڪازرون بازدید شد.

رحیمی مدیرڪل گمرڪ های استان فارس با تاڪید براینڪه زمینه برای استقرار گمرڪ در این منطقه فراهم است، گفت: امیدواریم بتوانیم تا یڪ یا ۲ هفته آینده این واحد را در این مڪان افتتاح ڪنیم.

او با اشاره به موقعیت خوب شهرستان ڪازرون جهت تاسیس گمرڪ و نقش عمده در جهش اقتصادی ڪشور افزود: ڪازرون با توجه به نزدیڪی به بندر بوشهر می‌تواند به عنوان ڪنار بندر از ظرفیت‌های آن بهره گیرد.

عباسی دوانی منتخب شهرستان‌های ڪازرون و ڪوه‌چنار در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز گفت: شرایط و زیرساخت‌های لازم برای استقرار گمرڪ در منطقه ویژه اقتصادی ڪازرون مهیا شده است و به‌زودی فعالیت گمرڪ در ڪازرون به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

فریدون عباسی اظهار داشت: با استقرار گمرڪ در منطقه ویژه اقتصادی ڪازرون، امڪان جذب سرمایه‌گذار نیز فراهم است و صاحبان سرمایه می‌توانند به راحتی از این فرصت به دست آمده بهره‌مند شوند.

دهقان فرماندار ویژه شهرستان ڪازرون هم گفت: اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال نیز برای رفع نواقص جزیی منطقه ویژه اقتصادی ڪازرون اختصاص یافته است.

منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل ڪشور است ڪه با هدف جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات ڪالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌شود.
از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان ڪار سرمایه‌گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون ڪار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرڪی، فعالیت گمرڪی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرڪی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات و خرده فروشی ڪالا برای اتباع خارجی و اعمال تخفیف‌های مالیاتی ویژه است.