فرمانده سپاه شهرستان کوه چنار: بسیج در مشکلات اقتصادی، بهداشتی، سیاسی، فرهنگی و در تمام عرصه های فعالیت اجتماع درجامعه اسلامی حضور دارد به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین؛ نشست فرمانده سپاه شهرستان کوه چنار با خبرنگاران شهرستان در ناحیه مقاومت شهرستان برگزار شد. در ابتدای این نشست سروان پاسدار محسن رحمانی از مدیران ناحیه […]

فرمانده سپاه شهرستان کوه چنار: بسیج در مشکلات اقتصادی، بهداشتی، سیاسی، فرهنگی و در تمام عرصه های فعالیت اجتماع درجامعه اسلامی حضور دارد

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین؛ نشست فرمانده سپاه شهرستان کوه چنار با خبرنگاران شهرستان در ناحیه مقاومت شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست سروان پاسدار محسن رحمانی از مدیران ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوه چنار ضمن خوش آمدگویی به خبرنگاران و تبریک هفته بسیج بیان داشت: شعار هفته بسیج در سال ۹۹ بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین می باشد.

در ادامه سرهنگ پاسدار علی امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوه چنار ضمن خوش آمدگویی به خبرنگاران و تبریک هفته بسیج اظهار داشت: برای شناخت هر چیزی باید به پدید آورنده آن مراجعه کرد، برای شناخت بسیج نیز باید به امام خمینی (ره) که پدیدآورنده بسیج است مراجعه کرد، تعابیر امام در مورد بسیج الهی و آسمانی می باشد و امام خمینی (ره) در مورد بسیج فرمودند: بسیج شجره طیبه است.

فرمانده سپاه شهرستان کوه چنار بیان داشت: بسیج ریشه دار است، ریشه بسیج به حرکت انبیاء و اولیاء بر می گردد و مبنای شکل گیری بسیج بر مبنای توحید است، شاخص ترین مشخصه بسیج انسان های مومنی هستند که در عرصه های مورد نیاز فعالیت می کنند،اصل بسیج در طوفان ها و کاستی ها ثابت و استوار است، بسیج صرفا برای جمهوری اسلامی تعریف نشده است و برای تمدن بزرگ اسلامی شکل گرفته است و ثمر دهی بسیج همیشگی و تک فصلی نیست.

امیری در ادامه بیان داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا بسیاری از برنامه های هفته بسیج را نمی توانیم برگزار کنیم اما صدها برنامه در پایگاه ها و حوزه های مقاومت در حال انجام است، تفاهم نامه ای نیز بین بسیج و شبکه بهداشت امضا شده و بسیجیان در طرح همیاران سلامت در بحث گندزدایی و ضد عفونی و بحث نظارت بر صنوف خاص، مکان های پرتردد مانند پمپ بنزین، تشکیل گروه های تذکر لسانی، اهدای ماسک، تذکر و اقناع سازی در آرامستان ها، در مباحث مربوط به بیمارستان ها و به همراهان بیماران کمک خواهند کرد.

سرهنگ امیری افزود: تفاهم نامه ای نیز بین بسیج و اداره صمت با حضور دادستان منعقد شده است و در این تفاهم نامه با تامین بازرس از بسیجیان بر وضعیت بازار و گرانفروشی ها، جلوگیری از احتکار و توزیع مناسب کالای اساسی نظارت می شود.

وی در انتها افزود: در هفته بسیج فعالیت های فرهنگی نیز در فضای مجازی در خصوص بسیج انجام می گیرد، و همچنین بسیجیان به جای سرکشی، بسته های بهداشتی درب منازل خانواده های شهدا خواهند برد و گروه های جهادی در عرصه های خدمت رسانی، کمک مومنانه، توزیع بسته های معیشتی و کمک به خانواده های کم برخوردار در عرصه عمرانی فعالیت خواهند کرد، جمع آوری آثار نقش شهرستان کوه چنار در در دفاع مقدس و مدافعان حرم و نصب تمثال شهدا از دیگر کارهایی است که در هفته بسیج صورت خواهد گرفت.

خبرنگار و عکاس : علی دهداری