به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین ، آیین بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام خونین پانزده خرداد در حسینیه کوثر شهر نودان برگزار شد. سرهنگ پاسدار علی امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کوه‌چنار در این آیین طی سخنانی با تسلیت سالروز ارتحال جانسوز امام و گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ […]

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین ، آیین بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام خونین پانزده خرداد در حسینیه کوثر شهر نودان برگزار شد.


سرهنگ پاسدار علی امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کوه‌چنار در این آیین طی سخنانی با تسلیت سالروز ارتحال جانسوز امام و گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: پیشرفت انقلاب اسلامی را در گرو تبیین و تعمیق ماهیت انقلاب اسلامی است و ماهیت انقلاب با شناخت مکتب امام میسر است.
وی در ادامه سخنان خود به تشریح برخی از ابعاد شخصیتی و سیره عملی امام اشاره کرد و گفت: بعد روحانی و معنوی امام بسیار عمیق بود؛ ایشان تقوا داشت و رمز موفقیتشان نیز همین بود.


سرهنگ امیری اضافه کرد: امام اهل تضرع و عبادت بود؛ خلوص داشت و فقط برای خدا کار می‌کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کوه‌چنار در تشریح ابعاد رفتاری امام، گفت: امام فردی شجاع بود و خودشان نیز گفته بودند “والله در طول عمرم از کسی جز خدا نترسیدم”؛ امام ساده زیست بود و همانند قشر ضعیف جامعه زندگی می‌کرد.


سرهنگ امیری افزود: امام دشمن‌شناسی قوی داشت و دفاع از مظلوم را وظیفه شرعی می دانست و می گفت “تا شرک و کفر است مبارزه است و تا مبارزه است ما هستیم”.


وی گفت: امام اعتقاد به نابودی استکبار داشت و در این زمینه با کسی تعارف نداشت؛ امریکا را شیطان بزرگ و مظهر استکبار جهانی می‌دانست و بر این باور بود که باید نابود شود.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوه‌چنار بیان داشت: از منظر امام مبارزه ما یک مبارزه اعتقادی است که جغرافیا و مرز نمی‌شناسد و این نگاه برگرفته از قرآن و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بود. کسانی که می گویند چرا ما به فلسطین و سوریه و لبنان کمک می کنیم در واقع اسلام را نمی شناسند. آن‌هایی که شعار نه غره نه لبنان جانم فدای ایران سر می دادند نه دلشان برای غزه می سوخت و نه تاکنون برای ایران، خون داده‌اند.


سرهنگ امیری با اشاره به تصریح مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در خصوص ضرورت شناخت گذشته، یادآور شد: برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را خوب شناخت و قطعا از مصادیق بارز آن شناخت امام و مکتب امام است.


وی گفت: دشمن از ابتدا تلاش کرد با روش‌های مختلف نهضت امام را متوقف کند؛ از تبعید امام گرفته تا نقشه برای ترور همه از برنامه‌های دشمن در این زمینه است؛ وقتی که امام دنیا را ترک کردند دشمنان بسیار امیدوار شدند اما خلف صالح ایشان با مواضع و عملکردشان، راه امام را با قدرت ادامه دادند لذا تصمیم گرفتند مکتب امام را تحریف کنند. مواضع امام در رهنمودها، پیام ها و وصیت‌نامه‌شان موجود است و برای جلوگیری از تحریف مکتب ایشان، همواره باید مورد بازخوانی قرار بگیرد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کوه‌چنار خاطرنشان کرد: برخی از افراد نظیر بنی‌صدر، قطب‌زاده، مرحوم منتظری … که در پرواز پاریس- تهران همراه امام بودند در ادامه نهضت از قطار انقلاب پایین آمدند و مقابل مکتب امام قرار گرفتند و تاریخ صدر اسلام را که ورق می‌‌زنیم دقیقاً با چنین افرادی روبرو هستیم که در ابتدای نهضت پیامبر (ص) در کنار ایشان بودند اما در ادامه، راهشان را تغییر دادند.


سرهنگ امیری در ادامه به تفاوت دو نگاه حداقلی و حداکثری به دین و انقلاب اسلامی که در میان برخی مسئولان و نخبگان کشور وجود دارد اشاره و در این زمینه بیان داشت: طرفداران نظریه دین حداقلی که میان روشنفکران و نواندیشان دینی رواج دارد اعتقاد به محصور کردن دین در سعادت آخرتی، منکر دخالت و حضور دین در عرصه اجتماع و امور سیاسی هستند در واقع گستره دین در امور اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و فقهی را به حداقل می‌رسانند و معتقدند شرع در این موارد، حداقل‌های لازم را به ما آموخته است. در واقع، «بینش اقلی»، خود را در امور آخرتی محدود و منحصر کرده و در امور دنیایی هم به حداقل لازم، بسنده کرده‌اند و بدین طریق، دین را سکولاریزه کرده، به جدایی دین از سیاست (یا دین و دنیا) قائل هستند و این دیدگاه امروز در جمهوری اسلامی صاحب منسبانی دارد.


وی اضافه کرد: اما افرادی نظیر امام راحل، علامه طباطباطی، شهید مطهری، مقام معظم رهبری و … که دیگاه جامع‌گرا نسبت به دین دارند اعتقادشان بر این است که هرچند راه‌حل‌های تمام امور جزیی مردم در تمامیی عصرها، در دین بیان نشده است اما اصول و کلیاتیپی در دین وجود دارد که در هر زمان با توجه به مقتضیات زمان و مکان می‌توان با ارجاع آن امور جزییی به اصول کلی حکم آنها را به دست آورد و دین قدرت جامعه‌سازی و تمدن‌سازی دارد.


فرمانده سپاه کوه‌چنار افق نهایی انقلاب اسلامی را ایجاد تمدین نوین اسلامی و دادن پرچم انقلاب به صاحب اصلی عنوان و بیان داشت: انقلاب اسلامی امروز در قوی‌ترین زمان خود به سر می‌برد.