با حضور معاون فرماندار، رؤسای ادارات صنعت، معدن و تجارت، دارایی و امور مالیاتی، هیأت رییسه اتاق اصناف، هیأت مدیره اتحادیه ها و کسبه و بازاریان در محل فرمانداری برگزار شد.

با حضور معاون فرماندار، رؤسای ادارات صنعت، معدن و تجارت، دارایی و امور مالیاتی، هیأت رییسه اتاق اصناف، هیأت مدیره اتحادیه ها و کسبه و بازاریان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین ؛ در ابتدای جلسه وحید غلامی رییس اتاق اصناف ضمن اشاره به تشکیل اتاق اصناف و اتحادیه ها و فعالیت رسمی که حدود بیش از دو سال است بیان داشت: بالغ بر ۲۰۰۰ واحد صنفی در شهرستان هستند که ۱۱۰۰ واحد در این مدت از اتحادیه ها و اتاق اصناف پروانه کسب دریافت نموده اند و بازرسان همواره در امر پایش و رصد بازار فعالیت داشته و گشت های مشترک همواره واحدهای صنفی را مورد بازدید قرار می دهند.

موسوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از همدلی اعضای اتحادیه ها و اتاق اصناف در راستای خدمت به واحدهای صنفی ابراز داشت: تمامی هزینه های پروانه کسب و حق عضویت ها به حساب اتحادیه ها صنفی واریز و ۲۰ درصد به حساب اتاق اصناف واریز می گردد.

اعضای اتحادیه ها هیچگونه حقوقی دریافت نمی نمایند در صورتی که در اکثر شهرستان ها به صورت ماهیانه حقوق اخذ می نمایند.

وی اظهار نمودند به توجه به وضعیت بازار و مصوبه کمیسیون نظارت شهرستان حق عضویت واحد‌های صنفی امسال تغییر نخواهد کرد.

اولین شهرستان جدیدالتاسیس از درآمد حق عضویت و صدور پروانه کسب واحد‌های صنفی توانسته در سال گذشته برای اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی ساختمان خریداری نمایند و تجهیزات لازم جهت خدمت به متصدیان واحدهای صنفی نیز خریداری گردیده است.

وی در ادامه بیان داشت: کسبه و بازاریان از پارکینگی که مشخص شده استفاده نمایند و این فرصت را به مسافرین بدهند که بتوانند از بازار خریداری کنند و بی شک در اقتصاد شهرستان تأثیر گذار خواهد بود.

کسبه و بازاریان حاضر در جلسه مشکلات و مسائل مالیاتی خود را مطرح نمودند.

در پایان صفری و صدرنیا رؤسای اداره دارایی و امور مالیاتی شهرستان های کازرون و کوه چنار با دقت نظر و توجه به مشکلات متصدیان واحدهای صنفی یک به یک پاسخ دادند و بیان داشتند، نسبت به اخذ مالیات کما فی السابق همکاری های لازم را خواهند داشت و هر کدام از متصدیان می توانند با مراجعه حضوری به اداره مشکلات و مسائل را بیان کنند و ما پاسخگوی این عزیزان خواهیم بود.