استاندار فارس در دومین دور سفرهای شهرستانی خود روز چهارشنبه (چهارم بهمن ماه) وارد کوه‌چنار شد؛ سفری که رهاورد آن ۳۰ مصوبه برای این منطقه بود.

استاندار فارس در دومین دور سفرهای شهرستانی خود روز چهارشنبه (چهارم بهمن ماه) وارد کوه‌چنار شد؛ سفری که رهاورد آن ۳۰ مصوبه برای این منطقه بود.

دکتر محمد هادی ایمانیه در بدو ورود به کوه‌چنار در گلزار شهدای شهر قائمیه مرکز شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

کلنگ زنی شرکت آرسا موتور و پیروز موتور، بازدید از روند پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن شهر قائمیه، شرکت در شورای اداری شهرستان، ملاقات با مردم، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران کوه‌چنار از مهمترین برنامه های دومین سفر شهرستانی استاندار فارس به کوه‌چنار بود.

تحقق ۸۰ درصد مصوبات سفر نخست به کوه‌چنار
استاندار فارس در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان کوه‌چنار در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات سفر نخست خود به شهرستان کوه‌چنار (مهرماه ۱۴۰۰) گفت: تاکنون ۸۰ درصد از ۱۶ مصوبه آن سفر تحقق یافته است.

ایمانیه افزود: در مسیر اجرای حدود ۲۰ درصد از مصوبات باقیمانده مربوط به سفر اول به این شهرستان موانعی وجود داشت که امروز با هم اندیشی مدیران استانی، زمینه عملیاتی شدن آنها نیز فراهم شد.

وی تکمیل باند دوم بزرگراه شیراز – کازرون در محدوده تنگ ابوالحیات را از مهمترین مصوبات سفر نخست خود برشمرد و ادامه داد: این قسمت از بزرگراه طبق وعده ای که داده بودیم تکمیل شد و دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید.

استاندار فارس، در خصوص مصوبه سفر نخست در زمینه آبرسانی به روستاهای کوه‌چنار هم گفت: برخی از روستاهای شهرستان بیش از ۴۰ سال بود که مشکل آب داشتند و تامین آب با تانکر انجام می شد که با تلاش آبفا استان و بسیج سازندگی آبرسانی به تعدادی از این روستاها انجام و در جلسه امروز شورای اداری نیز تمهیداتی برای رفع مشکل آب آشامیدنی سایر روستاها اندیشیده شد.

او اظهار کرد: در سفر دوم نیز مصوباتی در بحث زیرساخت های ورزشی و زمین های چمن مصنوعی با تمرکز بر روستاها داشتیم که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ تقدیم مردم این شهرستان شود.

استاندار فارس گفت: جاده مهمی از قائمیه به طرف کنارتخته و دالکی وجود دارد که اینک در حال تعریض و بهسازی است و تلاش کردیم با مصوبات امروز و هماهنگی های انجام شده با معاون وزیر راه و شهرسازی، این پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

ایمانیه، سرعت احداث بنگاه های صنعتی و اقتصادی در ناحیه صنعتی کوه‌چنار را مطلوب توصیف کرد و افزود: تعداد قابل توجهی از مراجعه کنندگان در میز خدمت امروز شهرستان خواستار دریافت تسهیلات برای تکمیل، تجهیز و راه اندازی واحدهای تولیدی خود بودند که با راه اندازی این واحدها آینده درخشانی در زمینه ایجاد فرصت های شغلی در انتظار شهرستان کوه‌چنار خواهد بود.

وی یکی از رویکردهای مهم دولت را تکمیل و تجهیز مدارس دانست و گفت: چند مدرسه و یک هنرستان در شهرستان کوه‌چنار وجود دارد که نیاز است تکمیل شود و مورد استفاده قرار گیرد که امیدواریم با پیگیری های لازم، دهه فجر سال آینده آماده افتتاح شوند.

استاندار فارس، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کوه‌چنار را نیز قابل قبول دانست و گفت: این طرح در مقطعی متوقف شده بود اما با تلاش سه ماه گذشته دو باره فعال شد و روند اجرای آن شتاب گرفت که امیدواریم عقب ماندگی گذشته جبران شود.

  • منبع خبر : ایرنا