جلسه انجمن کتاب و کتابخوانی با حضور مسئولین شهرستان ، اعضای انجمن و شهردار شهر قائمیه در محل فرماندازی برگژار شد.

جلسه انجمن کتاب و کتابخوانی با حضور مسئولین شهرستان ، اعضای انجمن و شهردار شهر قائمیه در محل فرماندازی برگژار شد.

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین ، شهردار شهر قائمیه در این نشست گفت: کتاب دریچه ای است به سوی جهان شگفت انگیز علم و معرفت و مطالعه راهی است بسیار ساده و عملی برای پرورش استعدادهای خدادادی انسان و آموزش علوم و فنونی که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی کند. اگر بتوانیم مطالعه را در انسان به صورت عادت درآوریم، دیگر ارتباط او با جهان دانش و آگاهی سخت نخواهد بود و بدون هیچ زحمت و مرارتی خواهد توانست از راه مطالعه، درک و اندیشه خود را نسبت به جهان هستی رشد و تعالی بخشد.

دکتر علی حاجی‌زاده اظهار داشت: در راستای خدمت به مردم شریف شهرستان و توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی شهرداری در برنامه خود خیابانی را به نام مطالعه یا کتاب نامگذاری خواهد کرد.

وی بیان داشت: شهرداری یک عدد بیلبورد در بلوار اصلی شهر به کتابخانه جهت تبلیغ و انتشار برنامه‌ها و فعالیت‌ها ی کتابخانه اختصاص خواهد داد.

وی افزود :در راستای توسعه و تجهیز امکانات و فعالیت‌های مورد نیاز کتابخانه نیم درصد از درآمدهای شهرداری را در ردیف بودجه های قانونی به کتابخانه اختصاص خواهیم داد.

حسین مشایخی مسئول کتابخانه شهر قائمیه افزود: یکی از منابع احداث کتابخانه های عمومی و تجهیز و توسعه آنها از محل سهم نیم درصد درآمدهای شهرداری محقق می شود که به لطف دکتر حاجی زاده شهردار محترم شهر قائمیه و مهندس خیاط شهردار محترم شهر نودان؛ در این ارتباط همکاری بسیار خوبی از طرف شهرداری ها با اداره کتابخانه های عمومی کوه چنار وجود دارد و در این زمینه دغدغه ای نیست هرچند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالابردن سرانه مطالعه شهرستان لازم است از تمامی ظرفیت ها، فضای مجازی، مسئولان و نخبگان بهره برد و باید نهادهای فرهنگی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان تمام تلاش خود را بکار بگیرند چرا که اهمیت دادن به مطالعه مهمترین راه توسعه فرهنگی است.

در ادامه همچنین هر یک از اعضا در راستای دستور جلسه و ترویج، توسعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی پیشنهادات و راهکارهای مهم خود را بیان کردند.