امروزه همه نگاه ها باید به سمت اقتصاد بیاید/این حجم از ترافیکی که در جاده های شهرستان می‌بینیم پاسخگوی مردم نیست

امروزه همه نگاه ها باید به سمت اقتصاد بیاید/این حجم از ترافیکی که در جاده های شهرستان می‌بینیم پاسخگوی مردم نیست.

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های امروز نمازجمعه با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری بیان داشتند: شعار امسال، تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری شده، رهبری کلید حل مشکلات را مسائل اقتصادی می‌دانند.

امام جمعه کوه‌چنار افزودند: این نامگذاری یک مخاطب خاص دارد و یک مخاطب عام، مخاطب خاص مسوولین اجرایی و مخاطب عام عموم اقشار مختلف مردم، صنوف، نخبگان هستند که هر کدام باید بر حسب وظیفه نقش خود را خوب ایفا کنند.

ایشان پس از مسوولان اجرایی، مخاطب اول این مطالب را نخبگان، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون عنوان نمودند و تاکید کردند: منظومه مدیریت فکری رهبر انقلاب برخواسته از مفاهیم اسلامی، قرآنی و روائی است و فرهنگ اصل و اساس زیربنا هم همین است.

ایشان مشکلات اقتصادی که امروزه گریبانگیر جامعه شده است را از سال های گذشته تا کنون برشمردند و خاطر نشان کردند: سفره مردم از سال ۹۰ تا کنون به ثلث رسیده است، اینکه رهبری چندین سال است سال تولید نامگذاری می‌کنند به همین خاطر است، می‌طلبد مردم نیز مشارکت کنند، یک گوشه از مسائل هم خود مردم هستند، اگر ما تولید نداشته باشیم و دستمان به طرف اجانب دراز باشد وضع معیشت حل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در ادامه با اشاره به تاکیدات و حمایت‌های فوق العاده مقام معظم رهبری در زمینه دانش بنیان افزودند: بیش از ۳۰ نماینده در مجلس، از همین مجموعه های دانش بنیان انتخاب شده اند که این خیلی مهم است، مردم باید بیایند افرادی را انتخاب کنند که یک شکوفایی ایجاد کند، دانش بنیان کردن یک پدیده است با هدف شناسایی فرصت‌های کارآفرینی، امروز در مجموعه شهرستان ما مسوولین نیز باید روی این نقطه دقت کنند.

خطیب جمعه کوه‌چنار با انتقاد نسبت به وضعیت اقتصاد شهرستان بر لزوم‌ بررسی و هدف گذاری اولویت‌های معیشتی مردم تاکید کردند و افرودند: بیائیم به سمت آنچه می‌توانیم و قادر هستیم فکر و اجرا کنیم، کار باید بنیادی و ریشه ای باشد، به دنبال این باشیم که حلال مشکلات باشیم. امروزه همه نگاه ها باید به سمت اقتصاد بیاید.

ایشان در ادامه با گلایه از وضعیت راه ها و جاده های شهرستان، بر لزوم‌ توجه بیش از پیش مسوولین استانی به این موضوع تاکید و بیان نمودند: این حجم ترافیکی که الان در جاده های شهرستان می‌بینیم پاسخگوی مردم نیست و باید این مساله جدی حل بشود.

ایشان در ادامه خطبه ها از مردم شهرستان به دلیل استقبال و پذیرایی خوب از مسافران نوروزی تشکر و قدردانی نمودند.