اطلاعیه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان کوه چنار

باتوجه به همه گیری سویه جدید کرونا( اومیکرون) و براساس دعوتنامه قبلی جلسه فوق العاده مدیریت کرونای شهرستان کوه چنار با درخواست شبکه بهداشت و درمان و به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور اعضاء در محل فرمانداری کوه چنار با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید برگزارگردید. در ابتدا شریف زاده، سرپرست شبکه بهداشت و درمان با بیان قرار گرفتن شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی و شیوع بسیار گسترده اومیکرون در سطح و همچنین مصوبات استانی ستاد مقابله با کرونا و ضرورت اعمال محدودیت ها و نظارت بیشتر بر رعایت پروتکل ها، و در ادامه استماع نقطه نظرات ادارات عضو و جمع بندی نهایی توسط علیزاده فرماندار شهرستان با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از این وضعیت همانا رعایت پروتکلهای بهداشتی بویژه استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از هرگونه تجمعات و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسمات ختم و عروسی، آموزش در فضای مجازی، تشویق و ترغیب مردم بر دریافت و تزریق دز سوم واکسن و موارد مرتبط با بهداشت عمومی است مقرر گردید :

۱- برگزاری کلیه کلاس های حضوری مدارس دولتی و غیر انتفاعی ممنوع بوده و کلیه کلاس ها باید به صورت مجازی برگزار گردد.
۲- کلیه رستوران ها، غذا فروشی ها و اماکن پذیرایی فقط مجاز به ارائه خدمت به صورت بیرون بر با رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند.
۳-کلیه آرایشگاه های زنانه از روز یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نمی باشند که در صورت مشاهده و گزارش توسط ادارات صمت، اتاق اصناف، اماکن و شبکه بهداشت تعطیل و برخورد خواهد شد.
۴-جلسه آموزشی و توجیهی متصدیان تالار های پذیرایی فردا ساعت ۹ صبح با هماهنگی اداره صمت و شبکه بهداشت تشکیل و از روز سه شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ تا اطلاع ثانوی فعالیت تالارهای پذیرایی ممنوع خواهد بود.
۵- کما فیالسابق شهرداران محترم قائمیه و نودان و متصدیان سردخانه ها مؤظف شدند از تحویل اجساد در ساعات بعداز ظهر خودداری نموده و طوری برنامه ریزی شود که مراسم تشییع و تدفین قبل از ظهر و با کمترین نفرات برگزار گردد.
۶- گشت مشترک بازرسی ادارات با محوریت اداره صمت تشکیل و ضمن تشدید نظارت بر رعایت پروتکل ها، با متخلفان و ناقضان پروتکل های بهداشتی برخورد گردد.
۷- با هماهنگی و پشتیبانی شهرداری قائمیه تا اطلاع ثانوی تلویزیون شهری در اختیار شبکه بهداشت و درمان جهت اطلاع رسانی آموزش ها و اخبار مربوط به کرونا قرار گیرد.
۸- باتوجه به در پیش بودن مراسم معنوی اعتکاف، متولیان امر اعتکاف طوری برنامه ریزی کنند که با حداکثر نصف ظرفیت مساجد و حسینیه ها و با حضور افراد سالم و بدون علامت و دارای کارت واکسیناسیون برگزار گردد.

ستاد پیشگیری و مقابله باکرونای شهرستان کوه چنار