امام جمعه شهرستان کوه چنار حوادث منطقه را مهم برشمرد و گفت: ما با مذاکرات به جایی نمی‌رسیم و در منطقه نیز اگر دولتی برخواسته از مردم افغانستان شکل بگیرد جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان کوه چنار حوادث منطقه را مهم برشمرد و گفت: ما با مذاکرات به جایی نمی‌رسیم و در منطقه نیز اگر دولتی برخواسته از مردم افغانستان شکل بگیرد جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ماه صفر ماه سوگ و عزای آل الله، به حوادث شام و بی احترامی هایی که نسبت به کاروان اسرا شد پرداخت.

وی افزود: اخیرا در سخنرانی های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به یک نکته دقیق در خصوص مذاکره اشاره شده است که مذاکره برای مذاکره معنا ندارد، مذاکره با اروپا فقط برای رفع تحریم‌هاست.

وی تاکید کرد؛ دشمن در خصوص مذاکره چند نکته را مدنظردارد؛ اولا دشمن به دنبال فرسایشی کردن مذاکره است که کشور را معطل مذاکره نگه دارد، ثانیا معطل شدن مذاکرات باعث می‌شود جمهوری اسلامی، فرصت ارتباط و تبادلات با کشور قدرتمندی امثال چین و روسیه را از دست بدهد و لذا نوسانات سیاسی و اجتماعی، خستگی روحی برای مردم را در پی دارد.

امام جمعه کوه‌چنار گفت: قرار دولت سیزدهم بر تعامل با همه جهان است،مذاکره به سبک قبلی قطعا بی اساس است که باید الگوی جدیدی طراحی بشود ولی نباید همه امور کشور به مذاکره وصل بشود

وی حوادث افغانستان را حساس و با اهمیت خواند و افزود: حضور ۲۰ ساله آمریکایی ها در افغانستان خسارات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زیادی بهمراه داشته است، خروج غیر مسئولانه آنها از این کشور و جنایت‌هایی که در فرودگاه کابل انجام گرفت از دیگر وقایع تلخ این روزهای افغانستان است.

وی مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص کشور افغانستان نه به طرف طالبان و نه دیگر گروه‌ها عنوان کرد و تصریح نمود: آنچه مهم است امروز خود مردم افغانستان است و اگر دولتی برخواسته از مردم شکل بگیرد جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند.

وی در ادامه خطبه ها با اشاره به موضوع فرار ۶ زندانی فلسطینی و در هم شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی گفت: انهایی که دل به سپاه کفر بسته اند بدانند تکیه به اینها بی اساس است و امروز جبهه مقاومت به فضل الهی پیروز میدان و منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس