به صدا در آوردن زنگ خطر شیوع گسترده کرونای دلتا وافزایش موارد بستری وفوتی در شهرستان کوه چنار

به صدا در آوردن زنگ خطر شیوع گسترده کرونای دلتا وافزایش موارد بستری وفوتی در شهرستان کوه چنار

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین ؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوه چنار در پیامی هشدار آمیز با اعلام همه گیری وسیع کرونا در شهرستان که ناشی از عادی انگاری و کاهش رعایت پروتکل ها ی بهداشتی توسط شهروندان است، برگزاری مراسم عروسی و ترحیم با نفرات زیاد و بدون استفاده از ماسک و همچنین دور همی های خانوادگی را بسیار خطرناک و عامل انتقال گسترده بیماری و متاسفانه فوت دردناک روزانه همشهریان دانست و توجه شهروندان را به نکات ذیل جلب نمود:

۱- ویروس غالب در شهرستان از نوع دلتای هندی با سرعت انتقال بسیار بالاست که منجر به ابتلای سریع ، بستری وفوت غیر منتظرانه خواهد شد.

۲-بیشتر کودکان دارای علائم گوارشی، آبریزش و گلودرد ناقل بیماری هستند وبه سرعت باعث انتشار بیماری می گردند.

۳-سهل انگاری وبی توجهی بخش زیادی از شهروندان وضعیت را خطرناکتر نموده که نتیجه این سهل انگاری افزایش موارد بستری وفوتی خواهد بود.

۴- باتوجه به اثرات مثبت و مفید واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری و کاهش عوارض ومرگ مبتلایان و فرصت استثنایی وجود واکسن برای گروه های هدف انتظار میرود که مانند دیگر شهرستان های استان بدون توجه به تبلیغات سوء فضای مجازی و درک اهمیت واکسیناسیون سریعآ با مراجعه به مرکز تجمیعی واکسیناسیون و تزریق واکسن نسبت به ارتقاء ایمنی فردی و جمعی خود اقدام نمایید.

۵- باتوجه به اهمیت آگاهی صحیح شهروندان از رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و همچنین نقش موثر واکسن در ایمن سازی و کنترل بیماری انتظار میرود که توسط افراد فرهیخته و جوانان شهرمان نسبت به تشویق وترغیب جامعه به رعایت پروتکل های بهداشتی و خنثی سازی تبلیغات سوء فضای مجازی در مورد واکسیناسیون از طریق گروه های خانوادگی ،کاری و دوستانه اقدام گردد.

۶-باتوجه به تغییرات زیادی که در ویروس دانای هندی صورت گرفته است و تغییر علائم اولیه بیماری و کاهش زمان ابتلا تا بستری و همچنین شیوع بالا در کودکان هرگونه علائم ساده و شبیه سرماخوردگی را بعنوان کرونا تلقی کرده و نسبت به محافظت از اطرافیان و جامعه اقدام نموده ودر اولین فرست با انجام تست وا مراجعه به پزشک و تشخیص قطعی اقدام نمایید.

۷- افزایش تصاعدی موارد مثبت روزانه و فوت ۶ نفر از همشهریانمان در کمتر از دو هفته بسیار تکان دهنده و درد ناک بوده و قطعا با این میزان از رعایت پروتکل ها و عدم استفاده از ماسک و حضور در عروسی ها و مراسم تشییع ظرف هفته های آینده این آمار به شدت افزایش خواهد یافت.