با حضور مسئولان شهرستان کوه چنار جلسه ای پیرامون مشکلات صدور سند اراضی و منازل شهروندان نودانی در اداره کل راه و شهرسازی استان فارس برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین، مهندس نکویی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های کازرون و کوه چنار گزارشی از وضعیت اراضی ملی واقع در محدوده خدماتی […]

با حضور مسئولان شهرستان کوه چنار جلسه ای پیرامون مشکلات صدور سند اراضی و منازل شهروندان نودانی در اداره کل راه و شهرسازی استان فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین، مهندس نکویی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های کازرون و کوه چنار گزارشی از وضعیت اراضی ملی واقع در محدوده خدماتی شهر نودان و مشکلات پیش آمده و توقف ساخت و ساز همچنین توقف صدور سند منازل ارائه دادند و تقاضای همکاری قانونی با مردم شهر نودان کردند.

خیاط شهردار نودان در خصوص تاریخچه ای از شهر نودان و تاسیس شهرداری نودان ، تهیه طرح هادی ، سپس طرح جامع و وضعیت اراضی شهر نودان از نظر اسناد مالکیتی ، چگونگی مراحل تفکیک و تغییر کاربری و صدور مجوز ساخت و ساز عنوان کردند؛ این اراضی طی حدود یک قرن در تملک کشاورزان نودانی و داری سند اصلاحات ارضی و نسق زارعی هستند و نسل به نسل محل کشاورزی و امرار معاش مردم نودان بوده است ، قسمتی از این اراضی که طبق نقشه سال ۱۳۴۶ ملی مطرح شده در محدوده خدماتی شهر نودان واقع شده است، اکنون با عنایت به مشکلات پیش آمده درخواست داریم ترتیبی اتخاذ گردد تا نسبت به رفع مشکل و تعیین تکلیف صدور مجوز ساخت و ساز و صدور سند منازل شهر نودان اقدام گردد.

علیزاده فرماندار کوه چنار ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت اراضی شهر نودان و ادعای مالکیتی مردم بر این اراضی ، اظهار داشت : مردم نودان طی چندین نسل در این اراضی کشاورزی و امرار معاش داشتند.

فرماندار کوه چنار به مدیر کل راه و شهرسازی فارس تاکید کرد: نسبت به تسریع در رفع مشکل ساخت و ساز و صدور سند در اراضی واقع در محدوده شهر نودان دستور اقدام لازم صادر نمایند.

فریدون سیاوشی رییس شورای اسلامی شهر نودان و مسئول دفتر نماینده نیز از مراجعات مکرر مردم در خصوص توقف روند ساخت و ساز و صدور سند منازل و جلسات و پیگیری های بعمل آمده مطالبی بیان و درخواست کردند نسبت به تعیین تکلیف و رفع مشکلات ساخت و ساز و صدور سند منازل شهر نودان اقدام لازم صورت گیرد.

پس از توضیحات مدیر حقوقی و املاک اداره کل راه و شهرسازی ، نماینده اداره کل منابع طبیعی ، نماینده اداره کل بنیاد مسکن و نماینده اداره کل ثبت و اسناد و املاک فارس و در جمع بندی مدیر کل اداره راه و شهرسازی فارس ، مقرر گردید : ظرف مدت یک ماه نسبت به تحویل نقشه های اراضی ملی واقع در محدوده شهر نودان توسط اداره کل منابع طبیعی فارس به اداره کل راه و شهرسازی و سپس توسط اداره کل راه و شهرسازی تحویل به اداره کل بنیاد مسکن فارس در قالب مسکن محرومین اقدام تا نسبت به رفع مشکل ساخت و ساز و صدور سند منازل شهر نودان اقدام قانونی و عملی صورت گردد.

پس از بحث و تبادل نظر حاضرین مقرر گردید طی هفته آینده توسط فرماندار ، مسئول دفتر نماینده شهرستان های کازرون و کوه چنار ، شهردار و شورای اسلامی شهر نودان نسبت به روند فراهم نمودن مقدمات این تغییر تحول در ادارات کل مربوطه پیگیری های لازم انجام دهند.

خیاط شهردار نودان از پیگیری های صورت گرفته توسط نماینده مجلس ، مسئولین دفتر در کازرون و کوه چنار ، فرماندار کوه چنار ، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج کوه چنار و کازرون و مسئولین قضایی کوه چنار ، شورای اسلامی شهر نودان و مسئول راه و شهرسازی کازرون و کوه چنار تقدیر بعمل آوردند.

این جلسه با حضور مسئول دفتر نماینده شهرستان های کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان کوه چنار ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کازرون و کوه چنار ، رئیس شورای اسلامی شهر نودان ، شهردار نودان و به میزبانی مهندس زاهدی دره شوری مدیر کل راه و شهرسازی فارس ، مهندس ذوالقدر مدیر واحد املاک و حقوقی ، مرشدی مدیر کل حراست اداره کل ، معاون اداره کل منابع طبیعی فارس ، معاون اداره کل بنیاد مسکن فارس و معاون اداره کل ثبت و اسناد و املاک فارس برگزار شد.