به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوه‌چنار، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی کوه‌چنار با حضور فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، بخشدار کوهمره نودان، مسئولان‌ کتابخانه‌های عمومی، شهرداران قائمیه و نودان، مدیر آموزش و پرورش کوهمره نودان و دیگر اعضا در فرمانداری کوه‌چنار برگزار شد. فرماندار کوه‌چنار با بیان […]

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوه‌چنار، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی کوه‌چنار با حضور فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، بخشدار کوهمره نودان، مسئولان‌ کتابخانه‌های عمومی، شهرداران قائمیه و نودان، مدیر آموزش و پرورش کوهمره نودان و دیگر اعضا در فرمانداری کوه‌چنار برگزار شد.

فرماندار کوه‌چنار با بیان اینکه کتابخوانی اصل و اساس فعالیت های فرهنگی و بدون توجه به این امر موفقیتی در جامعه حاصل نمی‌شود اظهارداشت: پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب محقق می شود و بی توجهی به این مهم عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

علی علیزاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: یکی از راهکارهای مبارزه با ویروس کرونا، قرنطینه خانگی و حضور کمتر در معابر عمومی است‌؛ این موضوع می تواند فرصت مناسبی برای ارتقای سرانه مطالعه باشد.

وی استفاده از فضای مجازی را بهترین راهکار در راستای ارتقای سرانه مطالعه برشمرد و گفت: با توجه به اجبار در تعطیلی کتابخانه های عمومی، فضای مجازی فرصت بسیار مناسبی در راستای انس بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی بوده است.

علیزاده خواستار تحرک و پویایی بیشتر متولیان حوزه کتاب در این شهرستان شد و اضافه کرد: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی به مراتب از بسیاری جلسات دیگر در حوزه های مختلف با اهمیت تر است و لازم است همه به این امر توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد جواد جلالی رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان در این نشست با اشاره به مشکلات پیش رو در حوزه کارهای فرهنگ اظهارداشت: نبود وحدت رویه در کار فرهنگی از اساسی‌ترین مشکل در این زمینه است و هرکسی برای خود برنامه دارد.

وی با بیان اینکه قانون، شورای فرهنگ عمومی را در این زمینه متولی قرار داده است گفت: این شورا با تصویب قانون که لازم الاجرا است می‌تواند باعث وحدت رویه بین فعلان فرنگی شود که کارها بر یک مبنایی باشد تا مشکلات برطرف شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان گفت: شورای فرهنگ عمومی با آسیب شناسی در شهرستان می‌تواند کمک قابل توجهی در حل این مشکلات داشته باشد.

وی بیان کرد: بهره گیری از فرصت های موجود به ویژه در فضای مجازی به منظور اجرای برنامه های فرهنگی راهکاری مناسب در ارتقای شاخص های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام جلالی افزود: کتابداران کتابخانه های عمومی در ایام شیوع کرونا با برگزاری برنامه ای مختلفی در فضای مجازی اقدامات موثری انجام داده اند.

وی از توجه فرماندار شهرستان کوه‌چنار به کتابخانه های عمومی تقدیرکرد و افزود: حمایت مسئولان در ایجاد انگیزه فعالان حوزه کتاب بسیار اثرگذار است و روند اجرای برنامه ها نیز بهتر می شود.

مشایخی مسئول کتابخانه‌های عمومی کوه‌چنار در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و کار کتابخانه عمومی با اشاره به اینکه کتاب و مطالعه نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی دارد، گفت: به هر میزان از توجه به کتاب کاسته شود، مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی بیشتر می شود.

درادامه اعضا نیز به بیان نقطه نظرات ، دیدگاه ها و درخواست های خود پرداختند و در پایان با اهدا لوح سپاس از توجه فرماندار شهرستان کوه‌چنار به کتابخانه های عمومی تجلیل شد.

در این جلسه همچنین مقرر گردید مسئول کتابخانه مکاتبات لازم را با شهرداری جهت تامین زمین و محل مناسب برای ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان را به عمل اورد.