باحضور سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهچنار ؛ مشکلات حوزه منابع طبیعی شهر نودان بحث و بررسی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نودان آنلاین ، جلسه ای با حضور غلامی سرپرست منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان کوهچنار ، اعضای شورای اسلامی نودان ، معتمدین و دامداران نودانی در محل جلسات شهرداری نودان […]

باحضور سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهچنار ؛ مشکلات حوزه منابع طبیعی شهر نودان بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نودان آنلاین ، جلسه ای با حضور غلامی سرپرست منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان کوهچنار ، اعضای شورای اسلامی نودان ، معتمدین و دامداران نودانی در محل جلسات شهرداری نودان برگزار شد.

فریدون سیاوشی رئیس شورای اسلامی شهر نودان پیرامون موضوعاتی از قبیل مرتع ، حدود و عرصه منابع طبیعی نودان سخنانی بیان کردند.

سیاوشی همچنین خواستار رفع مشکل جاده (آنتنی) بین باغات نودان ، تداخل مراتع با روستاهای همجوار ، هرس درختان ، سم پاشی و پلاک کوبی درختان بلوط در بخش کوهمره شد.

غفاری عضو شورای اسلامی شهر نودان با اشاره به عدم صدور کارت همیار طبیعت گفت : سال گذشته تعدادی از همشهریان مدارک خود را تکمیل و به اداره منابع طبیعی ارسال نموده اند که تاکنون هیچگونه کارتی صادر نگردیده است.

دهداری نائب رئیس شورای اسلامی شهر نودان نیز خواستار حَد و حدود عرصه منابع طبیعی نودان با توجه به مدارک مستند در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و استان شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهچنار ضمن درخواست بازدید میدانی از جاده دسترسی به باغات کوه سَرک نودان قول مساعد جهت پیگیری و حل مشکل بازگشایی این مسیر دادند.

غلامی از جلسه ای فی مابین شورای اسلامی نودان و روستای چکک در اولین روزهای کاری در سال جدید جهت رفع مشکل حدود و عرصه منابع طبیعی خبر داد.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه همیاران طبیعت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بیان کرد: با راه اندازی سامانه همیار طبیعت هر گونه صدور کارت همیار طبیعت تنها از طریق این سامانه امکان پذیر است.

غلامی از عموم مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخواست کرد برای عضویت و دریافت کارت همیار طبیعت با مراجعه به آدرس https://hamyartabiat.frw.ir/ نسبت به ثبت نام و دریافت کارت همیار طبیعت اقدام کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهچنار همچنین از مردم و طبیعت دوستان درخواست کرد که ضمن همراهی با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای مبارزه با قاچاق چوب و شناسایی متخلفان این حوزه، در صورت مشاهده قطع درخت و یا حمل محصولات و فرآورده‌های جنگلی مراتب را طی تماس با شماره ۱۵۰۴ به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

خبرنگار عکاس : محمددهداری