۱-با توجه به ضرورت ساماندهی تیم نظارت و اعمال محدودیتهای مدیریت بیماری کرونا ، دادگستری ، ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، فرماندهی انتظامی ، صمت ، شهرداری نودان ، اتحادیه اصناف ، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شهرستان نماینده خود را به صورت مکتوب با ذکر شماره همراه به فرمانداری معرفی نمایند.۲- ادارات […]

۱-با توجه به ضرورت ساماندهی تیم نظارت و اعمال محدودیتهای مدیریت بیماری کرونا ، دادگستری ، ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، فرماندهی انتظامی ، صمت ، شهرداری نودان ، اتحادیه اصناف ، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شهرستان نماینده خود را به صورت مکتوب با ذکر شماره همراه به فرمانداری معرفی نمایند.
۲- ادارات ، نهادها ، بانک ها ، دفاتر پیشخوان خدمات عمومی و سایر صنوف و اماکن مجاز به فعالیت ، ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، از پذیرش و ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری نمایند. (به استناد بند ۷ مصوبات چهل و چهارمین جلسه استانی مدیریت بیماری کرونا ، کلیه مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی نظارت لازم بر رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه تحت مدیریت معمول نمایند.در صورت تخلف مدیران برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.)
۳-برگزاری هرگونه مراسم ختم ، عروسی ، جشن ، همایش ها و برنامه های مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی که احتمال تجمع افراد در آن می رود ، ممنوع می باشد. (نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان با رعایت حقوق شهروندی ، با هماهنگی مراجع قضایی برخورد قانونی با برگزارکنندگان مراسمات شادی و ختم ، اقدامات لازم را معمول نمایند.)
۴- رسانه های خبری از هرگونه درج و انتشار آگهی ترحیم ، مجالس ختم و سایر مراسماتی که منجر به تجمع افراد گردد ، خودداری نمایند.
۵-با توجه به مصوبات ستاد استانی و با تصمیم ستاد شهرستانی مدیریت کرونا ، محدودیت های ذیل تا ۲۳ آبان ۹۹ اعمال گردد:
الف) مکان‌هایی از جمله دانشگاه‌ پیام ‌نور نودان ، مدارس ، حوزه‌ علمیه مکتب الصادق ، زبانسراها و کتابخانه‌ ها باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.
ب) آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و سالن‌های زیبایی تعطیل می باشند.
ج) سالن های فوتسال ، باشگاه‌ های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پر برخورد و استخر سرپوشیده نودان تعطیل می باشند.
د) تالارهای پذیرایی ،کافی شاپ‌ ها و قهوه خانه‌ ها تعطیل می باشند و رستوران‌ها، فست فودی ها ، آب میوه و بستنی فروشی‌ها فقط به شکل بیرون بر خدمات خود را ارائه می‌دهند.
ه) دفاتر ثبت ازدواج و طلاق تعطیل می باشند.
تبصره: نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان با رعایت حقوق شهروندی ، با هماهنگی مراجع قضایی برخورد قانونی با ناقضان محدودیت ها معمول نمایند.
۶-گندزدایی اماکن عمومی در سطح شهرها و روستاهای تابعه به صورت مستمر و با هماهنگی شبکه بهداشت درمان و بسیج توسط شهرداران و دهیاران انجام شود.
۷-شهرداری قائمیه با همکاری شهرداری نودان و آبفا و با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به ممیزی منابع آب تغسیل متوفیان ناشی از بیماری کرونا و اجرای سیستم ایمن سازی پساب غسالخانه در اسرع وقت اقدام نمایند.
۸-شبکه بهداشت و درمان شهرستان برنامه ریزی لازم را جهت آموزش نیروهای شهرداریها و دهیاران در راستای رعایت اصول گندزدایی و سایر موارد مربوط به مدیریت بیماری کرونا را معمول و با هماهنگی فرمانداری اقدام نمایند.
۹-شبکه بهداشت و درمان شهرستان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی رسانه های خبری و تلویزیون شهری آموزش های لازم و نکات ضروری در ارتباط با مدیریت بیماری کرونا را ارائه نمایند.
۱۰-شبکه بهداشت و درمان شهرستان با هماهنگی فرمانداری ضمن ارشاد افراد مبتلا به کرونا ، با ناقضان قرنطینه خانگی و دستورالعملهای بهداشتی برخورد قانونی معمول نمایند.
۱۱-شبکه بهداشت و درمان شهرستان گزارش هفتگی از اقدامات عملی و میدانی (تعداد صنوف بازدید شده ، پلمپ شده و غیره) را جهت اتخاذ تصمیمات لازم به فرمانداری اعلام نماید.
۱۲-به استناد بند ۱ مصوبات چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مقرر گردید به منظور پیشگیری از ابتلای کارگران شرکت ها ،کارخانجات و واحدهای تولیدی ، اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با همکاری اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی و گندزدایی سرویس کارکنان ، خط تولید ، سلف سرویس و سرویس های حمل و نقل اقدام لازم معمول و نظارت نمایند چنانچه مدیرعامل واحدی اهتمام لازم بر رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته باشد به عنوان متخلف با آن برخورد قانونی گردد.