معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: اگر بنا هست به پیشرفت و توسعه همه جانبه برسیم و قله های رفیع صنعت ، علم ، اخلاق و معرفت را کسب کنیم باید زمینه پیشرفت و تعالی بیشتر آموزش و پرورش را فراهم کنیم . به گزارش نودان آنلاین به نقل از اداره اطلاع […]

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: اگر بنا هست به پیشرفت و توسعه همه جانبه برسیم و قله های رفیع صنعت ، علم ، اخلاق و معرفت را کسب کنیم باید زمینه پیشرفت و تعالی بیشتر آموزش و پرورش را فراهم کنیم .

به گزارش نودان آنلاین به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، جهانبخش بانشی در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید اداره آموزش و پرورش کوه چنار، با اشاره به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در جامعه گفت: آموزش و پرورش می تواند زمینه پیشرفت همه جانبه در کشور را فراهم کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس،آموزش و پرورش را یک سازمان فراگیر دانست و گفت : آموزش و پرورش متعلق به یک نهاد و قشر خاص نیست بلکه تمام بخش ها ، محورها و در واقع مسائل جزئی و کلی جامعه را پوشش می دهد.

بانشی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش گفت : باید کمک کنیم تا آموزش و پرورش در اولویت اول برنامه های شهرستان ، استان و کشور قرار گیرد و زمینه شکوفای و ارتقای هر چه بیشتر آموزش و پرورش را فراهم کنیم.

وی مهمترین وظیفه و رسالت معلمان را تبیین آرمان های ارزشی برای دانش آموزان دانست و گفت: برای زنده ماندن آرمان های والای انقلاب اسلامی لازم است مفاهیم اعتقادی ، باورهای دینی و ارزش های الهی که درون جامعه است در ذهن و اندیشه دانش آموزان نهادینه شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم هم افزایی سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش گفت : اگر آموزش و پرورش تنها بماند و از قدرت سایر نهادها و مشارکت مردم بهره مند نشود نمی تواند به اهداف والای تربیتی دست یابد.

بانشی گفت: در شرایط کرونا باید فضای مجازی را به مدرسه ای به وسعت آرمانها و اهداف بلندمان تبدیل کنیم، همراه و هم قدم با دانش آموزانمان از این تنگناهها فرصتهای بزرگ و ارزشمند ایجاد کنیم.

وی افزود : باید زمینه را فراهم کنیم تا دانش آموزانمان علوی و حسینی بار بیایند و اگر دانش آموزان با مفاهیم ارزشمند و بزرگی دینی اشنا شوند خودباخته و دل باخته رنگ و لعاب فرهنگ بیگانه نخواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت : مدارس باید به گونه ایی فعالیت نمایند که در عین توجه به ارتقاء علمی دانش آموزان زمینه پویایی ، شادابی و شور و نشاط در دانش آموزان را فراهم نمایند به گونه ای که این عزیزان در تمامی ساحت های مورد نظر سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور توانمند شده و مهارتهای مورد نیازشان را به خوبی فرا گیرند و به انسانهای کامل و مفیدی برای جامعه تبدیل گردند.

بانشی گفت: همدلی و وفاق ،و ایمان و تعهد ویژگی برجسته نیروهای خدوم نهاد آموزش و پرورش است که با ایثار و فداکاری در برهه های مختلف جامعه را به سمت پیشرفت و اعتلا سوق می دهند.

وی شهرستان کوه چنار را منطقه ای دارای پیشینه فرهنگی کهن و مردمانی وارسته و متقی دانست که در روزهای سخت دفاع مقدس با غیرت و شجاعت در دفاع از کیان اسلام،انقلاب و کشور حماسه آفریدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم همدلی و تلاش مضاعف در امر تعلیم و تربیت گفت: همه فرهنگیان و مردم باید در شرایط دشوار کرونا به این مطلب توجه کنند که آنچه می تواند به تداوم مطلوب کار تعلیم و تربیت کمک کند، همدلی ،وفاق و تلاش مضاعف است.

بانشی افزود: در شرایطی که کرونا مشکلات زیادی را ایجاد کرده و بخشی از آموزش ها در فضای مجازی انجام می شود توجه به نیاز دانش آموزان بی بضاعت و بهر بردن از اصل مواسات و کمک های مومنانه در تامین لوازم التحریر و ابزار آموزش مجازی دارای اهمیت ویژه می باشد‌.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات سید قاسم تقوی رییس پیشین اداره آموزش و پرورش کوه چنار امین غلامی به سمت رییس جدید این اداره منصوب شد.

غلامی پیش از این معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش منطقه خشت، کنار تخته وکمارج بود