به گزارش نودان آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ڪوه‌چنار، علی علیزاده طی بازدید و پیگیری اجرای طرح تغذیه مصنوعی سمغان با حضور، ڪارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاون فرمانداری، بخشدار ڪوهمره و مسوول جهاد ڪشاورزی ڪوهمره با بیان اینڪه آبخیزداری یڪی از راه‌های مؤثر درحفاظت از منابع آب و خاڪ است […]

به گزارش نودان آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ڪوه‌چنار، علی علیزاده طی بازدید و پیگیری اجرای طرح تغذیه مصنوعی سمغان با حضور، ڪارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاون فرمانداری، بخشدار ڪوهمره و مسوول جهاد ڪشاورزی ڪوهمره با بیان اینڪه آبخیزداری یڪی از راه‌های مؤثر درحفاظت از منابع آب و خاڪ است و می‌تواند به عنوان زیر بنای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مورد توجه برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان قرار گیرد اظهارداشت: اجرای این طرح‌ علاوه بر رونق بخش ڪشاورزی و باغداری، در افزایش ذخیره آب، تقویت سفره‌های زیرزمینی و ڪاهش سرعت سیلاب و ڪنترل دبی آب رودخانه، قنات و چشمه‌ها تاثیر گذار است.

وی بر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه در خصوص اهمیت و جایگاه اجرای طرح‌های آبخیزداری در راستای توسعه پایدار در حوزه‌های مختلف به‌ خصوص ڪشاورزی و باغداری اشاره و تاڪید ڪرد.

فرماندار ڪوه‌چنار افزود: با مدیریت صحیح آب و همچنین افزایش مشارڪت مردم در اجرای طرح‌های آبخیزداری ،می‌توان به توسعه بخش ڪشاورزی ڪمڪ ڪرد.

علیزاده تصریح ڪرد: توسعه منطقه ، تقویت، پایدارسازی و تداوم آبدهی چشمه‌ها در راستای ایجاد اشتغال و بهبود استمرار تولید ڪشاورزی و عرصه‌های طبیعی و بهبود معیشت آبخیزنشینان منطقه از مهمترین اهداف احداث طرح‌های آبخیزداری و آبخان داری است.

فرماندار ڪوه‌چنار با بیان اینڪه طرح تغذیه مصنوعی سمغان از نوع خاڪی – سرریز سنگ و سیمان با اعتبار ی بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان است افزود: حجم آبگیری این طرح ۱۰۰هزار متر مڪعب با ارتفاع تاج ۵ متر ودبی۶ مترمڪعب بر ثانیه است.

وی ادامه داد: تعداد چاههای بهره مند از این طرح ۷۵ حلقه و میزان اراضی زراعی و باغی زیر ڪشت ۸۰۰ هڪتار است ڪه میزان اشتغال ۱۵۰ خانوار را در پی خواهد داشت.

علیزاده ضمن ابراز رضایت و تقدیر و تشڪر از جناب آقای دڪتر نوروزی ریاست سازمان برنامه و بودجه فارس و دیگر مسوولان دلسوز از قرار دادن این پروژه مهم در طرح جهش تولید خبرداد و گفت: این نوید را می‌دهیم در آینده شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.