حجت‌الاسلام انصاری: مهمترین رسالت خبرنگار ایجاد امید در قلب مردم است. به گزارش پایگاه خبری کوهمره نودان به‌مناسبت روز خبرنگار، اصحاب رسانه کوه‌چنار با امام‌جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند. حجت‌السلام انصاری پس از بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خبرنگاران گفت: در عرصه خبرنگاری ظرافت‌ها و حساسیت‌های فراوانی وجود دارد، یک خبرنگار با رعایت […]

حجت‌الاسلام انصاری: مهمترین رسالت خبرنگار ایجاد امید در قلب مردم است.

به گزارش پایگاه خبری کوهمره نودان به‌مناسبت روز خبرنگار، اصحاب رسانه کوه‌چنار با امام‌جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌السلام انصاری پس از بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خبرنگاران گفت: در عرصه خبرنگاری ظرافت‌ها و حساسیت‌های فراوانی وجود دارد، یک خبرنگار با رعایت چارچوب و اصول و ظرافت‌ها هم خود محبوب است و هم می‌تواند خدمات بزرگی را به مردم انجام دهد.

وی افزود: مهمترین رسالت خبرنگار ایجاد امید در قلب مردم است، یک خبرنگار روشن، بصیر و به‌روز در کنار رسالت خبری خود می‌تواند بحث امیدآفرینی را در جامعه زنده کند.

امام جمعه کوه‌چنار بیان داشت: استناد به اخبار موثق و شجاعت دو نکته مهمی است که یک خبرنگار باید به‌همراه داشته باشد، خبرنگار باید مناعت طبع داشته و به هیچ فرد، گروه، جریان یا تشکیلاتی وابسته نباشد، این لازمه کار یک خبرنگار است. همچنین خبرنگار باید نه گفتن را بلد باشد و در زمینه‌‌های ادبیات و تحلیل‌های سیاسی از مشاور استفاده کند. نمونه خبرنگار در جهان اسلام حضرت صدیقه(س) بوده است که با مهارت جریان غدیر را ماندگار کرد.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: درخصوص ماه محرم باتوجه به محدودیت‌هایی که بدلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، نیاز به ایجاد حال و هوای مخصوص محرم در فضای مجازی است که خبرنگاران می‌توانند با رویکرد فرهنگی در رسانه‌ها ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در ماه محرم قرارگاه مواسات و رزمایش همدلی جهت کمک به فقرا ادامه یابد افزود: مردم شریف کوه‌چنار امسال بجای برنج و گوشت نذری، ماسک، دستکش و امکانات بهداشتی تهیه کنند.

امام جمعه کوه‌چنار ضمن تبریک روز خبرنگار با اهداء لوح سپاس از خبرنگاران تقدیر کرد.

خبرنگار : کریم ایزدی