رییس سازمان برنامه و بودجه عصر امروز چهارشنبه پس از ورود به شیراز به صورت هوایی از طرح بزرگراه دشت ارژن- ابوالحیات بازدید کرد. به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور در نخستین روز از سفر خود به استان فارس به صورت […]

رییس سازمان برنامه و بودجه عصر امروز چهارشنبه پس از ورود به شیراز به صورت هوایی از طرح بزرگراه دشت ارژن- ابوالحیات بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نودان آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور در نخستین روز از سفر خود به استان فارس به صورت هوایی از بزرگراه شیراز به سمت نورآباد و بابامیدان و سد نرگسی در غرب استان بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام شده در این طرح ها قرار گرفت.

عملیات اجرایی طرح تکمیلی قطعات اول و دوم بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات در سال ۱۳۹۱ آغاز شده و در حال حاضر ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هدف اصلی از اجرای این طرح، اتصال ایمن جاده‌ای بین استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به استان فارس و کاهش زمان سفر است.

در حال حاضر ۱۵ کیلومتر از این طرح در مرحله روسازی و چهار کیلومتر لایه اول آن نیز آسفالت شده است و در صورت تامین مالی، این طرح در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد